Jag är helt sönder inom mig:´(

Jag mår så jävla dåligt fast ingen förutom jag märker det. Hela tiden får jag höra hur fet jag och hur fel jag ser ut. Jag får höra det av personer som står mig nära och personer som jag inte känner mest så säger dom det på skämt och jag ler och skrattar med men igentligen så känns det som ett hugg i bröstet när någon påpekar min vikt elr mitt utseende. Jag hatar att se mig själv i speglar i ex omklädningsrum elr när jag badar. När jag äter bara typ en choklad bit elr äter chips elr dricker dricka så kan jag få olika kommentarer så som "men ida sluta ät en massa skit tänk på hur du ser ut","fan sluta ät en massa skit saker du kmr fan till slut rulla fram som en jävla boll ju" m.m. Det känns verkligen som jag inte passar in i den värld jag lever i flera gånger har jag tänkt undra vad som skulle hända om jag försvann elr om jag inte skulle finnas alls. Efter att min farfar dog så gick mitt liv sönder mer än nån ens vet. Inte ens hon som vet allt om mig vet att jag igentligen att jag mår så här jävla dåligt. för när jag är med andra och inte är själv så sätter jag fast det där falska leendet som ingen märker för jag har alltid haft det efter farfar´s död och jag skämtar med andra och hittar på bus m.m men det är bara en fasad som jag har bara för att inte andra ska bli oroliga för mig för om jga igentligen skulle ha tagit mig den tiden som ingentligen skulle ha behövt då så skulle jag bara ha legat i min säng och stirrat in i väggen och legat timmar och bara låtit tårarna rinna ur mig. Farfar var den personen som stod mig närmast till honom och farmor kunde jag jämt komma till så löste han mitt problem. Han var mitt centrum. Jag kmr aldrig glömma dagen jag fick reda på att han hade dött. Det gick bara två dagar innan jag var tillbacka till skolan igen efter det jag fick aldrig riktigt den tiden som jag nog igentligen hade behövt för att inte ha blivit som jag är idag. För innan han dog så var jag hur pigg och glad som helst och jag var smal men det var efter det som jag började lägga på mig en massa och bli så stor som jag är nu dör då började jag med att små äta en massa och sitta vid tv och datan mer än innan och var inte så mkt med mina vänner och var ute och lekte med dom utomhus. Jag får höra folk hela tiden säga att jag ska var nöjd med mig själv och inte ändra något men ändå så står dom där och klagar på att jag måste gå ner en jävla massa kg för att jag ska må bra och bli smal men det jag inte fattar är hur jävla dumma i huvudet får man inte va om man står och säger till mig att jag ska vara nöjd med mig själv men ändå klagar på hur jag ser ut. Det fattar nog till och med en sexåring att det inte funkar så. Mkt nu det sista tiden i mitt liv så har jag tänkt mkt på vad jag ska göra med mitt liv. Imellan åt så vill jag bara ställa mig och skrika så högt som jag bara vill för att få ut all min aggrisation.FARFAR JAG KMR ALLTID ATT ÄLSKA DIG ♥♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Ida, först och främst; jätteledsen för din farfar! Och angående ditt utseende, folk har en tendens att säga att alla är vackra oavsett. Men vet du varför folk säger det till dig och sedan hävdar att du skall förndra ditt utseende? - För du är så jävla vacker på insidan! Och vet du vad? Om DU mår bra på insidan kommer det reflekteras på ditt yttre. Jag säger inte att du inte är fin, för det är du. Du skriver att folk hävdar att du inte behöver gå ner i vikt och sedan pikar dig iallafall. Som det är tror jag inte heller att du kommer få några hälsoskador av hur du ser ut idag - det kanske kan bli komplicerat om du vill tävla i OS typ. Men däremot om du skulle dubblera din vikt - då kanske vi ska försöka träna bort lite. Men som du är idag och som du ser ut idag så är det helt upp till du dig hur du vill vara, hur du ser ut och om du är nöjd med din kropp eller inte! Skulle du vilja gå ner i vikt - fine, då fixar vi det! Misstolka mig inte på något sätt nu, jag bara inte en sådan där tjej som hävdar att allt och alla i hela världen är fullkomligt perfekta, förstår du mig? Jag hoppas det - du skriver ju själv om dem. :-) DU ÄR VACKER! Den värsta av alla klyschor - skönhet kommer från insidan - stämmer faktiskt! Den viktigaste av alla åsikter om dig är din egen! Och det är din egen självbild du skall sträva efter. Hoppas du förstår min poäng. Kram fina fina du!

2010-01-17 @ 23:42:30
URL: http://bonnietyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0