ut och lekt i snön

detta är från idag när vi var ute och gick med hundarna
detta är från när vi var ute och red tsm←  bilder från idag




Idag så har jag och min kusin my ridit en ganska långt tur med våra små söta hästar. Dagen började med att vi vaknakde för tidigt för vi ställde klockan på halv nio och när jag vaknade till så kollade jag på hennes väckarklocka och då stod klockan på tjugo minuter i nio . Då fick jag panik och väckte my och sa till henne att vi hade försovit oss men vi tyckte det var väldigt konstig att klockan redan var tjugo i nio för ute så var det bäck mörkt. För vid nio brukar det alltid börja ljusna ju. Så vi stressade upp och när my tittar på  sin mobil så ser hon att klockan bara är två minuter över sju. Då bara hon suckade och sa till mig att vi kunde lägga oss igen. å det blev att vi la oss till sängs igen och somna om. Så vaknade både jag och hon till samtidigt utan att någon klocka ringde och då tittade vi båda på väckar klockan igen och då stod den på nitton minuter över tio. Och vi fick igen världens panik för klockan tio så skulle my ha ringt sin farfar för vi skulle kanske om han hade tid så skulle vi ha ridit dit men så kom jag på att vi inte hade ställt tilbacka väckarklockan. så då kollade vi på mobil klockan igen och då så var ju klockan bara tjugo minuter över åtta. så vi gick upp ändå och sen gick vi ner och åt frukost och sen gick vi ut till stallet och gjorde iordning all mat och mockade sen tog vi in hästarna och började göra iordning dom. Sen ringde my sin farfar och kollade med honom om det var okej att vi kom till honom. Men det gick inte så vi fick rida en annan runda. Vi hade jätte mysigt när vi red den rundan och även jätte kul. När vi kom tillbacka till stallet så var vi helt sönder frusna fast vi hade ordengtligt med kläder på oss. Men vi var väldigt glada över att vi bara behövde ta av grejerna från hästarna och ta på dom tecken och sen släppa ut dom i hagen. Sen när vi kom in i huset igen så blev det att slappa lite sen efter ca 2 timmar så gick jag och my ut med hennes hundar. Det var också jätte mysigt och hundarna fick springa lösa i skogen. Och när vi kom tillbacka från den så blev det att titta lite på tv och sen kom my´s kompis Oscar till oss och när han kom så tittade vi lite på till på tv och sen började jag göra pannkakor för det ville Oscar och My ha. Så jag fick ställa mig och stecka pannkakor och Oscar hjälpte mig med att göra iordning smeten. Och nu så ska vi spela PC3 GTA. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0